IKLAN

Contoh Karangan Aku Sebuah Jejantas

Tuliskan sebuah karangan yang bertajuk Aku Sebuah Basikal. Segala kesilapanku akan mendatangkan padah nasibku.


Karangan Pendek Pt3 Aku Sebuah Jejantas

Aku dan kawan-kawanku yang lain dipamerkan di sebuah bilik pameran.

. Pada suatu hari aku telah dihantar ke sebuah kedai basikal di Petaling JayaSelangor. Mataku cuma bilah tajam penunjuk angka. Barulah aku sedar rupanya aku tersesat jalan.

Contoh karangan 1. Aku sebuah kamus. Aku dan kawan-kawanku yang lain ditempatkan di sebuah bilik di kilang itu sementara menunggu untuk dipasarkan.

Aku memandang ke kiri dan ke kanan. Sebaik sahaja sampai di Malaysia aku dihantar terus ke sebuah pusat membeli-belah. Aku di hantar ke sebuah kedai jam tangan yang terletak di dalam pusat membeli-belah di Sungai WangLot 10Kemudian aku disusun rapi di dalam sebuah almari kaca yang berkunci serta disuluhi lampu-lampu yang kecilAku dijual dengan harga Rm 388800 seutas.

Aku sebuah komputer bernama Acer. Aku dibuat di sebuah kilang besi waja yang tidak besar. Badanku terdiri daripada besi waja getah asli kaca dan pleastik.

Tetapi belum sempat aku melangkah kakiku terpijak benda tajam lalu. Aku dibawa masuk ke Malaysia dengan menaiki kapal terbang. Setelah siap diproses aku dan kawan-kawan dihantar ke sebuah kedai buku di Skudai Di sana kami dipamerkan di atas rak rak buku untuk dijual.

Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terdapat di Selangor Darul Ehsan. Lengkapkan cerita di atas. Aku merupakan sebuah komputer yang terkini.

Contoh Karangan II. Di sekeliling badanku diletakkan polisterina untuk. Karangan adalah bentuk tulisan yang mengungkapkan pikiran dan perasaan pengarang dalam satu kesatuan tema yng utuh.

Tuliskan sebuah karangan cerita yang bertajuk Menabung. Tidak ada sebuah rumah pun di situ. Setelah siap dipasang aku digelar basikal.

Ramai pelanggan yang datang melihat aku. Aku merupakan sebuah jejantas dan aku dibina daripada campuran batu-bata dan simen. Karangan narasi karangan deskripsi.

Sememangnya tujuan aku dibina. 15 minit Gambar di bawah menunjukkan tentang cara-cara menjaga keselamatan di jalan raya. Aku sebuah peti ais.

Negara asal aku ialah Perancis. Tenaga elektrik diperlukan untuk menghidupkanku. Pada kesempatan kali ini aku akan menuliskan 4 contoh karangan cerita pengalaman belajar online di rumah dalam bahasa indonesia dan juga bahasa sunda beserta artinyaKarangan tentang pengalaman pribadi merupakan tulisan teks yang dibuat untuk menceritakan kisah ataupun kejadian yang sudah kita alami sebelumnya misalnya saja seperti.

Aku ialah sebuah kereta. Nama aku ialah Charlie. Setibanya di Malaysia aku dihantar ke sebuah kedai menjual alat-alat tulis.

Banyak pejalan kaki menggunakanku untuk menyeberangi jalan raya yang sesak. Aku dilahirkan di sebuah kilang di Johor. Aku dilahirkan di kilang komputer yang terletak di Pulau Pinang.

Fahamkan tema atau cerita yang hendak ditulis. Aku dilahirkan di sebuah kilang yang terkenal di IcelandNama aku ialah lamborghini gallardoAku dilahirkan bersama ramai kawanBadanku berwarna kuningBadanku dibuat daripada besi dan keluliSelepas dibuat aku dinilai dari segi kualiti. Aku sebuah jam tangan yang berjenama Citizen.

Aku dilahirkan di sebuah kilang di Shah Alam. Badanku terdiri daripada besi getah kaca dan plastik. Nama aku ialah Pintar.

Bentuk badanku bulat dan panjang. Aku Sebuah Jam Tangan. Pengenalan berasal dari Jepun.

Aku sebuah komputer berjenama DELL. Karangan Bahasa Malaysia Aku Sebuah Kamus Aku dilahirkan di sebuah kilang percetakan di SelangorNama aku Kamus Bahasa MelayuKulit aku berwarna merah dan putihAku mempunyai empat ratus lebih muka surat Setelah aku siap dicetakaku bersama dengan rakan yang lain dibungkus dengan kertas dan diletakkan ke dalam sebuah kotak yang besar. Aku berharap agar dapat memberi khidmat untuk tuan aku sepanjang masa.

Karangan Jenis Autobiografi Tulis sebuah karangan tentang Aku Sebuah Komputer. Panjang cerita kamu mestilah tidak kurang daripada 80 patah perkataan dan tidak melebihi 120 patah perkataan. Kamu mestilah membaca soalan karangan tersebut dengan teliti.

Tulis lima ayat lengkap berdasarkan gambar tersebut. Warna tubuh aku hitam dan perak. Aku dihantar ke Petaling Jaya dengan menggunakan lori kecil.

Berdasarkan tujuannya karangan dibedakan menjadi. Karangan Jenis Autobiografi 1. Jawapan contoh percbaan upsr 2018.

Aku berbentuk empat segi tepat serta mempunyai dua buah pintu. Aku berasal dari Jepun dan diimport ke Malaysia melalui sebuah kapal laut yang besar. Aku ialah sebuah basikal yang berjenama Dorris.

Setiap gambar perlu dipastikan bila di mana dan waktu supaya penulisan lebih jelas Perlu meneliti seluruh. Aku terpaksa melakukan pekerjaan ini dengan niat yang jujur dan hati yang ikhlas. Autobiografi-Aku sebuah Jam.

Aku kemudiannya dihantar ke Negeri KedahAku berasa bertuah kerana aku adalah antara buku yang terlaris di Malaysia. Kemudian aku telah dibawa ke pelabuhan untuk dieksport. Panjang karangan anda hendaklah melebihi 120 patah perkataan.

Aku tetap ingin hidup sampai bila-bila sampai melebihi usia dunia dan kehendak manusia. Setelah tubuhku disiapkan aku dimasukkan ke dalam sebuah kotak besar. Copy of Aku sebuah basikal ms 7 - Elementary Kad imbas.

Peralatan baharu telah di cipta untuk memudahkan manusia dalam menjalankan tugasan harian. AKU SEUTAS JAM TANGAN PINTAR. Aku berasa gembira dan bangga kerana dilahirkan sebagai sebuah komputer.

SULIT 1 032 Bahagian A 10 markah Masa dicadangkan. Aku berasal dari Negara Matahari Terbit. CONTOH KARANGAN Karangan Jenis Bergambar Karangan Bergambar Tunggal Karangan yang hendak ditulis itu hendaklah berpandukan gambar yang tel ah disediakan.

Bulu romaku berdiri tegak. Aku dibuat di sebuah kilang besi waja yang tidak besar. Aku telah dilahirkan di sebuah kilang yang terletak di Petaling Jaya.

Aku dibuat di sebuah kilang di negara maju itu. Karangan Autobiografi Aku Sebuah Basikal Cikgu Hani Kuiz. Aku bernama Kamus Pelajar.

Copy of 2 DLP SP 321 Aku Sebuah Rumah Susun kemas. Berdasarkan maklumat yang diberikan di bawah tulis sebuah karangan pendek yang panjangnya antara 50 hingga 80 patah perkataan. AUTOBIOGRAFI - AKU SEUTAS JAM TANGAN PINTAR.

Aku diperbuat dan dipasang di Jepun dengan menggunakan plastik aluminium dan besi. Lengkapkan karangan Aku Sebuah Kereta di bawah dengan perkataan yang sesuai Perkataan yang hilang. Aku cuba membuka langkah.

Badanku terdiri daripada besi waja getah asli kaca dan plastik. Aku berasa amat takut sekali. Aku berasal dari Negara Matahari Terbit.

Contoh Karangan Aku Sebuah Basikal. Kawan-kawan Ini adalah karangan asli saya yang telah saya karangkan pada Ujian Akhir Tahun 2015 yang berlalu pada 23102015. Karangan diartikan pula dengan rangkaian hasil pemikiran atau ungkapan perasaan ke dalam bentuk tulisan yang teratur.

Setelah siap dipasang bahagian tubuh aku seperti papan kekunci dan monitor telah dimasukkan ke dalam kotak. Badanku berwarna hijau muda. Badan aku berwarna biru dan diperbuat daripada kertas.

Autobiografi-Aku Sebatang Pen. Di sinilah aku menghabiskan sisa-sisa hidup aku sebagai sebuah basikal. Contoh Karangan - Aku Sebuah Kereta.

Aku mempunyai 326 muka surat. Apabila badanku telah siap dibuat aku disebut basikal. Tiba-tiba di satu selekoh aku terpandang satu lembaga menuju ke arahku.

Aku sebuah buku Aku dibuat di sebuah kilang yang terletak di Shah Alam Selangor Aku telah diberikan judul iaitu Jangan Main-Main. Karangan jenis ini biasanya memerlukan kamu membayangkan diri anda sebagai. Aku dipamerkan di dalam sebuah almari kaca yang bersinaran cahaya lampu yang terang-benderang.

Aku sangat berguna kepada manusia.


Karangan Aku Sebuah Buku Pdf


标点符号练习 Pdf


Karangan Pdf


Hst Hometuition Expert 照片 Facebook


Petitie Pdf


Karangan Pendek Pt3 Aku Sebuah Jejantas


Karangan Aku Sebuah Buku Pdf


Karangan Aku Sebuah Televisyen Pdf


Aku Sebuah Basikal Docx Tulis Sebuah Karangan Yang Bertajuk Aku Sebuah Basikal Aku Sebuah Basikal Hai Unibike Adalah Nama Aku Aku Dilahirkan Di Course Hero

0 Response to "Contoh Karangan Aku Sebuah Jejantas"

Post a Comment

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel